جو دوسر چیست؟ مضرات و فواید برای لاغری، پوست و زیبایی (تحقیقات جدید)
نوشته شده توسط : اسحاق حیدری

در این مطلب با کمک چندین مجله معتبر پزشکی از سرتاسر دنیا و همچنین طب سنتی ایرانی، شما را با خواص علمی جو دو سر آشنا می کنیم. همچنین بهترین روش لاغری و یا استفاده از جو دو سر برای زیبایی پوست را به شما آموزش می دهیم.

انواع مختلف جو دوسر

جو خالص: این جو امروزه چندان در دسترس نیست. این جو بیشترین مقدار پروتئین را دارد. مزه‌ای مثل فندق دارد و بیشترین زمان پخت‌و پز را دارد.

جو ایرلندی: این جو نیز مزه فندق دارد اما چون اندازه کوچکی دارد سریع پخته می‌شود و قابلیت جذب مایعات بالایی دارد.

جو سنتی: برای ایجاد این نوع جو ابتدا جوی خالص حرارت داده می‌شود و پس از نرم‌شدن از بین رولرها عبور داده می‌شود. مشابه جو ایرلندی هستند. از دونوع قبلی جو، سریعتر پخته می‌شوند.

جو سریع‌پز: اگر جو سنتی را نازک‌تر کنیم به این نوع از جو می‌رسیم که در ماهی‌تابه در کمتر از ۵ دقیقه و درون ماکروویو بین ۲ تا ۳ دقیقه پخته می‌شود.

جو شوربا (مناسب برای حلیم): این جو بسیار بسیار نازک است، بیشتر حرارت داده می‌شود و سپس خشک می‌شود. اگر دقت نکنید ممکن است تبدیل به آرد بشوند.

مزایای جو دوسر

۱-فیبر بالا

جو دو سر سرشار از فیبرهای محلول و نامحلول است. فیبر نامحلول به سیستم هاضمه کمک می‌کند. فیبر محلول با آهسته کردن هاضمه باعث می‌شود سریعتر احساس سیری کنیم. وجود بتا-گلوکان در فیبر محلول باعث می‌شود سریعتر احساس سیری کنیم. یک وعده حو دوسر حاوی ۵ گرم فیبر است. بزرگسالان باید روزانه بین ۲۵ تا ۳۸ گرم فیبر دریافت کنند.

ادامه مطلب لینک زیر:

جو دوسر چیست؟ مضرات و فواید برای لاغری، پوست و زیبایی (تحقیقات جدید)





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: